*1971
Z Nymburské porodnice rovnou do Poděbrad ji přivezli rodiče Růžena a Petr Lounkovi.
Maminka pracovala jako vrchní sestra v tehdejších poděbradských lázních Mír až do důchodu. Otec se věnoval černému řemeslu a po revoluci založil se svým bratrem firmu Lounek ProFarm. Martina vyrůstala se dvěma sourozenci Věrou a Petrem. Navštěvovala dnešní základní školu TGM, chodila do LŠU na keramiku a výtvarné uměni. Už jako dítě měla potřebu stále něco tvořit, malovat, vyšívat, modelovat. V sedmé třídě začala nosit první vytvořené halenky z šátků… a to už věděla, kam ji profesní cesta povede. Do prvního ročníku školy v Lysé nad Labem nastoupila v šatech ušitých na šlapacím stroji babičky, která byla krejčová a s tvorbou Martině často a ráda zpočátku pomáhala. Po dokončení školy v roce 1989 začala pracovat na zakázkové výrobě v místním Polabanu. Jenže po revoluci se všechno změnilo a přišla nabídky k práci v rodinné poděbradské firmě VaJ s.r.o., kde už jako velmi mladá měla šanci sbírat neocenitelné zkušenosti. V roce 1994 si založila živnostenský list a začala pracovat sama na sebe. V témže roce byla oslovena, zda bych se nechtěla podílet na výrobě kostýmů v pražském Studiu 313 s.r.o. A tak začalo první setkání s výrobou scénických kostýmů. Dodnes si dobře pamatuje svůj první kostým papeže do muzea voskových figurín. Tato netradiční tvorba oděvů ji začala velmi bavit, a tak postupem času v Poděbradech vznikaly zásluhou šikovných rukou Martiny kostýmy pro televizní seriály, jako třeba byla Zdivočelá země, Četnické humoresky. Také šila pro nejrůznější operní a divadelní představení do Národního divadla. Mezi tím po založení vlastní krejčovské dílny ji často oslovuji i poděbradské firmy jako je agentura Ritual, ale i místní divadelní spolky jako Divadelní spolek Jiří, Divadlo U Váňů, Járův poděbradský ochotnicky soubor. Prostě každý, kdo touží po netradičním oděvu. Ozval se třeba i cirkus Aleš. V roce 2004 se seznámila s renomovaným výtvarníkem (a také Poděbraďákem) Romanem Šolcem a začala úspěšná práce na muzikálech Golem, Fantom opery, Mama Mia, Ples upírů, Drákula, Tarzan, Trója, Tajemství. Šila také kostýmy pro kapelu Kabát a nedávno i pro TV pořad Tvoje tvář má známy hlas. V roce 2014 si pořídila Salon s názvem Valentýna, který funguje jako půjčovna společenské módy, kde vytváří na zakázku svatební šaty a pánské obleky a také modely pro značku EB 78, což je vyloženě dámská kreativní móda. Dvanáct let bydlela v Polabci s prvním manželem Radkem Křížem, který měl country kapelu Podlabáckej Pacifik a tak logicky oblékala i tyto místní muzikanty. Na podzim roku 2004 se seznámila se svým druhým manželem Břetislavem Bádalem který se věnoval profesi filmového kaskadéra, často zastupoval herce při jízdách a pracích s koňmi, jako třeba právě v Četnických humoreskách, v pohádce Křišťálek meč nebo ve filmu Příběh rytíře. Společně mají dceru Beátu, která kráčí ve stopách maminky a studuje oděvní design. Na podnět dcery mají založenou vlastní módní oděvní značku RecJeans, kde se zabývají výrobou tašek, ledvinek a batůžků. Materiál je z použité džínoviny, jakožto obnovitelného materiálu. Martina s radostí může konstatovat, že krejčovina pro ni není jen práce, ale umožňuje jí s láskou vytvářet krásu a plnit lidem jejich. (BeB)